Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Filmy i seriale
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Łódź - Pracownia Audiowizualna
(3)
Autor
Cieślak Anna (1980- )
(1)
Englert Maciej (1946- )
(1)
Englert Michał (1975- )
(1)
Fronczewski Piotr (1946- )
(1)
Globisz Krzysztof (1957- )
(1)
Grycewicz Anna (1979- )
(1)
Konieczny Zygmunt (1937- )
(1)
Krzywkowska Monika (1973- )
(1)
Lorenc Michał (1955- )
(1)
Maćkowiak Rafał (1975- )
(1)
Miller Marek (1951- )
(1)
Moczarski Kazimierz (1907-1975)
(1)
Nyczek Tadeusz (1946- )
(1)
Orzechowski Sławomir (1958- )
(1)
Pakulnis Maria (1956- )
(1)
Petrycki Jacek (1948- )
(1)
Prokopowicz Bartosz (1972- )
(1)
Wieczorkiewicz Paweł (1948-2009)
(1)
Wojciechowski Piotr (1938- )
(1)
Woldan Paweł (1956- )
(1)
Zaleski Krzysztof (1948-2008)
(1)
Zieliński Andrzej (1962- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Film polski
(3)
Gatunek
Rejestracja filmowa
(3)
Teatr telewizji
(3)
3 wyniki Filtruj
Film
DVD
W koszyku
(Teatr Telewizji. Scena Faktu)
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dźwięk: stereo; obraz: 16:9.
Ścieżka dżwiękowa pol., napisy ang.
"Góra Góry" to dramat dokumentalny, którego bohaterem jest dominikanin Ojciec Jan Góra. Człowiek-legenda, święty i nieznośny, filozof i narcyz, duszpasterz uwodzący tłumy, niezmordowany organizator. Postać charyzmatycznego, niepokornego zakonnika kreuje Krzysztof Globisz. W warstwie dokumentalnej spektakl pokaże również miejsce promieniujące swoistą duchowością - Jamną. Przybywa tu współczesna polska młodzież wiedziona wiarą lub ciekawością, młodzież zraniona kryzysami rodzinnymi i szalejąca z nadmiaru energii czy talentu, a także przysyłana lub przywożona na Jamną przez rodziców. W warstwie fabularnej to opowieść o dwojgu młodych ludziach mediów - Monice i Witku. Oboje przy okazji realizacji reportażu filmowego przeżywają coś daleko więcej - spotkanie z rzeczywistością, której do końca nie pojmują, ale wobec której nie potrafią być obojętni. Monika z Witkiem dostają zlecenie zrobienia programu o Ojcu Janie Górze i jadą na Jamną. Ekipa spotyka księdza w drodze. Dominikanin opowiada im historię tego miejsca, wyjaśnia, jak powstał ośrodek oraz jakimi rządzi się prawami. Podkreśla rolę, jaką w tym dziele odegrał Jan Paweł II, jego przyjaciel i duchowy ojciec. W trakcie przeprowadzanych wywiadów O. Jan stopniowo ujawnia Monice motywy swojego działania - tajemnicę swego sukcesu, ale i gorycz upokorzeń. Wyłania się z tego barwna i dowcipna opowieść o ekonomii królestwa, w którym błogosławieństwo papieża przekłada się na finanse, a marketing okazuje się doskonałym narzędziem do budowania kościoła. Wywiadów udzielają również obecni na Jamnej studenci. Dla niektórych pobyt tam jest czasem zatrzymania, powrotu do korzeni, odnalezienia siebie, dla innych przymusową kolonią duchową, ucieczką od codzienności. Robert, narkoman, w poczuciu odrzucenia przez wszystkich mimo ciężkiego stanu zdrowia ucieka z ośrodka. Odnajduje go O. Jan i opowiada mu o własnych doświadczeniach z rodzicami i o tym, jak rodziło się jego powołanie. Utwór Marka Millera i Piotra Wojciechowskiego "Góra Góry" jest wynikiem pracy dokumentacyjnej Laboratorium Reportażu Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, które pod kierownictwem Marka Millera prowadziło projekt badawczy dotyczący dominikanina ojca Jana Góry. Z wyboru autorów, z zebranego ogromnego materiału powstał dramat napisany specjalnie dla Teatru TV, mierzący się z tą niezwykłą postacią polskiego Kościoła katolickiego. Premiera w Teatrze Telewizji - 26 lutego 2007 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 962 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Teatr Telewizji. Scena Faktu)
Błędnie podano nazwę kompoz., właśc.: Zygmunt Konieczny.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dźwięk: stereo; obraz: 4:3.
Ścieżka dżwiękowa pol., napisy ang.
Kazimierz Moczarski (1907-1975) - prawnik, dziennikarz, działacz polityczny i społeczny u był jednym z bohaterów polskiego podziemia okupacyjnego, oficerem AK i członkiem Kierownictwa Walki Podziemnej odpowiedzialnym za rozpracowywanie polskich kolaborantów. Zaraz po II wojnie został aresztowany przez UB i w dwóch kolejnych procesach oskarżony o... prześladowanie i likwidację lewicowców. Wyznaczoną już karę śmierci zamieniono na dożywocie. Po 11 latach więzienia wyszedł na mocy amnestii w 1956 roku, a w głośnym procesie rehabilitacyjnym został oczyszczony ze wszelkich zarzutów. Jedną z wielu tortur stosowanych wobec Moczarskiego było zamknięcie go w jednej celi ze zbrodniarzem hitlerowskim, katem powstania w getcie warszawskim, Jürgenem Stroopem. Niezwykłość i okrucieństwo tej szokującej tortury psychicznej stały się kanwą późniejszych wspomnień Moczarskiego, spisanych w książce "Rozmowy z katem". Zawarty w niej obraz hitlerowskiej mentalności należy do najtrafniejszych w literaturze dokumentalnej XX wieku. Książka, mimo wielu wydań, była dotąd adaptowana tylko dla teatru; najgłośniejsza stała się inscenizacja z 1977 roku zrealizowana w warszawskim Teatrze Powszechnym przez Andrzeja Wajdę. Ze względu na ograniczenia spowodowane działalnością cenzury nie było wtedy możliwe pełne ukazanie wątku dramatu Kazimierza Moczarskiego. Obecna, pierwsza realizacja telewizyjna już na to pozwoliła. Reżyserem "Rozmów z katem" w Teatrze TV jest Maciej Englert, a przejmujące i dramatyczne role stworzyli główni protagoniści: Piotr Fronczewski jako Stroop i Andrzej Zieliński jako Moczarski. Premiera w Teatrze Telewizji - 16 kwietnia 2007 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 965 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Teatr Telewizji. Scena Faktu)
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Dźwięk: stereo; obraz: 16:9.
Ścieżka dżwiękowa pol., napisy ang.
Opowieść o powojennych losach kapitan Emilii Malessy, pseudonim "Marcysia", organizatorki i kierowniczki komórki łączności zagranicznej Armii Krajowej. Emilia Malessa reprezentuje formację pokoleniową i ideową Rzeczypospolitej, dla której takie pojęcia jak "honor", "wierność", "odpowiedzialność" nie były czczymi frazesami. Natomiast dla służby bezpieczeństwa - forpoczty władzy komunistycznej pojęcia te stanowiły instrumenty wykorzystywane w grze operacyjnej, mającej na celu fizyczne zniszczenie i wyeliminowanie przeciwnika. Tym przeciwnikiem było środowisko niepodległościowe związane ze strukturami Polskiego Państwa Podziemnego. Spektakl obrazuje starcie tych dwóch postaw, mających swe personifikacje w osobach Emilli Malessy i prowadzącego przeciw niej śledztwo - kapitana Różańskiego. Los Emilii Malessy ma wymiar tragiczny w najgłębszym sensie tego słowa. Premiera w Teatrze Telewizji - 29 października 2007 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Pracownia Audiowizualna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 960 [Pracownia Audiowizualna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej